Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

společnosti Sportovní klinika s.r.o., IČO: 22054006, se sídlem Náhorní 272/9, Kobylisy, 182 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 409430 (dále jen „Zprostředkovatel“), pro poskytování služeb v oblasti zprostředkování a organizace služeb souvisejících se zdravotní péčí u odborníků (dále jen „Služby“) zájemcům o tyto Služby (dále jen „Obchodní podmínky“). Veškeré identifikační a kontaktní údaje o Zprostředkovateli jsou rovněž uvedeny na webové stránce Zprostředkovatele www.sportovniklinika.cz (dále jen „Web“).

1.                  Úvodní ustanovení

1.1              Tyto Obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti Zprostředkovatele v oblasti zprostředkování Služeb zájemcům o tyto Služby (dále jen „Zájemce“) a Zájemců v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“).

1.2              Zprostředkovatel zajišťuje Zájemcům (společně dále jako „Smluvní strany“) Služby na základě rámcové smlouvy o zprostředkování Služeb, kterou Smluvní strany mezi sebou uzavírají postupem podle těchto Obchodních podmínek (dále jen „Smlouva“).

1.3              Na základě Smlouvy Smluvní strany spolu uzavírají další dílčí smlouvy, na podkladě kterých poskytuje Zprostředkovatel Zájemci konkrétní Služby s blíže určeným termínem jejich poskytnutí, a za než je Zájemce povinen Zprostředkovateli hradit odměnu dle těchto Obchodních podmínek (dále jen „Dílčí Smlouva“). Kde se v těchto Obchodních podmínkách hovoří o Smlouvě, rozumí se jí v přiměřených okolnostech rovněž i Dílčí Smlouva.

1.4              Služby Zprostředkovatele zpravidla spočívají ve zprostředkování a organizaci příležitosti osobní návštěvy a prohlídky či konzultace zdravotním odborníkem dle požadavků a pokynů Zájemce. Služby poskytuje zájemcům Zprostředkovatel za odměnu.

1.5              Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat písemně zvlášť ve Smlouvě, přičemž odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.

1.6              Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy od okamžiku návrhu jedné ze Smluvních stran na její uzavření. Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a v aktuálním znění vždy volně přístupné na Webu.

1.7              Zprostředkovatel není držitelem oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zprostředkovatel sám není poskytovatelem zdravotních služeb, zdravotní péče, telemedicínských služeb, ani odborného poradenství v oblasti zdravotní péče ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách). Bližší popis Služeb uvádí Zprostředkovatel informativně i na Webu.

1.8              V případě, že si Zájemce přeje poskytnout Služby ve lhůtě před uplynutím 14 (čtrnácti) dnů od jejího uzavření, souhlasí výslovně Zájemce s tím, že v případě, že budou Služby poskytnuty v této lhůtě, nemá Zájemce právo odstoupit od Smlouvy.

2.                  Smlouva a Dílčí Smlouva

2.1              Předmětem Smlouvy nebo Dílčí Smlouvy je závazek Zprostředkovatele zajistit Službu Zájemci spočívající zejména v obstarání příležitosti konzultace zdravotního stavu s lékařem dle požadavků a pokynů Zájemce.

2.2              Smlouvu uzavírají Smluvní strany zpravidla prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, které umožňují uzavřít Smlouvu bez současné fyzické přítomnosti Smluvních stran, a to nejčastěji:

2.2.1        Prostřednictvím telefonu Zprostředkovatele na tel. čísle +420 774 441 314,

2.2.2        Individuálně prostřednictvím e-mailu Zájemce a e-mailu Zprostředkovatele.

2.3              Zájemce může požádat o uzavření Smlouvy pro některý druh Služeb uvedených na Webu i prostřednictvím online formuláře na Webu.

2.4              Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy si Smluvní strany vzájemně odsouhlasí její obsah, a kdy sdělí Zprostředkovateli své osobní a další údaje nezbytné k uzavření Smlouvy v rozsahu alespoň:

2.4.1        Jméno, příjmení, dat. narození, příp. rodné číslo Zájemce,

2.4.2        Kontaktní e-mail,

2.4.3        Telefonní číslo,

2.4.4        Druh a bližší vymezení požadovaných Služeb,

2.4.5        Způsob hrazení odměny za Službu,

2.4.6        Označení pojišťovny, u které je Zájemce pojištěn nebo informaci, že je tzv. samoplátce.

2.5              Potvrzení o uzavření Smlouvy zašle Zprostředkovatel Zájemci na e-mail nebo na telefonní číslo, jež mu sdělí Zájemce při uzavírání Smlouvy.

2.6              Na základě této Smlouvy uzavírají Smluvní strany Dílčí Smlouvy k poskytnutí konkrétního druhu Služeb v konkrétních termínech, a to vždy po předchozí konzultaci Smluvních stran s tím, že Dílčí Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy si Smluvní strany potvrdí vždy alespoň:

2.6.1        Druh a bližší vymezení požadované Služby,

2.6.2        Nejpozdější nebo preferovaný termín, do kdy si přeje Zájemce poskytnout Službu.

2.7              Uzavření Dílčí Smlouvy potvrdí Zprostředkovatel Zájemci písemně prostřednictvím e-mailu nebo telefonního čísla, které si Smluvní strany sdělili při uzavírání Smlouvy.

2.8              Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou a každá Smluvní strana může Smlouvu písemně vypovědět ve výpovědní lhůtě 2 (dva) měsíce od doručení písemné výpovědi, a to i bez udání důvodu. Bez výpovědní doby může Smluvní strana Smlouvu písemně vypovědět pouze v případě hrubého porušení Smlouvy druhou Smluvní stranou.

2.9              Pro výpověď je vyžadována písemná forma a výpovědní lhůta začíná plynout od prvního dne kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, v němž byla výpověď druhé Smluvní straně prokazatelně doručena.

2.10           Za hrubé porušení Smlouvy se považuje zejména opakované porušení povinnosti Zájemce hradit Odměnu za Služby, opakované nedostavení se v dohodnutý termín k odborníkovi zajištěného Zprostředkovatelem (bez předchozí včasné omluvy), uvedení nepravdivých údajů o osobě Zájemce či o jeho zdravotním stavu, déle trvající nekontaktnost na straně Zájemce či poškození dobrého jména Zprostředkovatele při čerpání Služeb.

2.11           Uzavřením Smlouvy Zájemce potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na Obchodní podmínky je Zájemce dostatečným způsobem před uzavřením Smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

3.                  Odměna a platební podmínky

3.1              Za poskytnutí Služeb se Zájemce zavazuje uhradit Zprostředkovateli odměnu v podobě:

3.1.1        platby v českých korunách ve výši, která je aktuálně uvedena na Webu nebo na vyžádání v okamžiku uzavření Smlouvy nebo dílčí Smlouvy, částky jsou uvedeny vždy včetně DPH a veškerých dalších poplatků,

3.1.2        Písemné vinkulace pojistného plnění Zájemce ve prospěch Zprostředkovatele,

3.1.3        Individuální dohody

(dále jen „Odměna“).

3.2              V případě, že Zájemce není účastníkem (plátcem) na veřejném zdravotním pojištění, ale jedná se zejména o tzv. samoplátce, bude výše Odměny stanovena zcela individuálně dohodou mezi Smluvními stranami, ceny platné na Webu se na tohoto Zájemce nevztahují. Konkrétní výši Odměny se takovýto samoplátce dozví vždy individuálně od Zprostředkovatele.

3.3              Nebude-li dohodnuto jinak, je Zájemce povinen vždy uhradit Odměnu v podobě platby, a to ve lhůtě uvedené na daňovém dokladu, standardně do 5 (pěti) dnů ode dne uzavření Smlouvy nebo dílčí Smlouvy.

3.4              Odměnu je povinen Zájemce uhradit Zprostředkovateli dopředu před poskytnutím Služby, jinak Zprostředkovatel není povinen zajistit Službu, ledaže se Smluvní strany dopředu písemně výslovně dohodnou jinak.

3.5              Uhrazením Odměny potvrzuje Zájemce uzavření Smlouvy nebo dílčí Smlouvy.

3.6              V případě Odměny v podobě finanční částky uhradí Zájemce dohodnutou částku na platební účet Zprostředkovatele a ve lhůtě uvedené na daňovém dokladu Zprostředkovatele.

3.7              V případě Odměny v podobě vinkulace pojistného plnění od pojišťovny ve prospěch Zprostředkovatele Zprostředkovatel uhradí náklady Zájemce vzniklé u odborníků a po ukončení léčby požádá pojišťovnu Zájemce o vyplacení plné výše pojistného plnění, ze kterého tyto náklady pokryje. V případě, že by výplata pojistného plnění z vinkulace nepostačovala na úhradu nákladů, zavazuje se Zájemce po písemném vyčíslení Zprostředkovatelem rozdíl uhradit do 7 (sedmi) dnů, ode dne, kdy jej o úhradu Zprostředkovatel požádá.

3.8              Jako Odměnu za Služby se Zájemce zavazuje primárně vinkulovat pojistné plnění od pojišťovny ve prospěch Zprostředkovatele při uzavření Smlouvy, nejpozději před poskytnutím Služeb. V případě, že vinkulaci Zájemce ve prospěch Zprostředkovatele neprovede nebo pojišťovna za jakéhokoliv důvodu pojistné plnění ve prospěch Zprostředkovatele nevyplatí, je povinen Zájemce uhradit Zprostředkovateli jako Odměnu náhradu nákladů souvisejících s poskytnutím Služeb vždy ve výši odpovídající výši pojistného plnění vyplaceného Zájemci, nejméně však vždy ve výši alespoň 5.000,- Kč. Tuto částku se zavazuje uhradit Zájemce do 7 (sedmi) dnů ode dne doručení výzvy k úhradě náhrady nákladů Zprostředkovatele. V případě, že pojistné plnění nebude uhrazeno ve prospěch Zprostředkovatele, je oprávněn Zprostředkovatel výši odpovídající pojistnému plnění požadovat po Zájemci jako vydání bezdůvodného obohacení.

3.9              V případě vinkulace pojistného plnění náleží plná výše vinkulovaného pojistného plnění pouze Zprostředkovateli. Zájemce není oprávněn požadovat jakoukoliv část z pojistného plnění v případě vinkulace pojistného plnění ve prospěch Zprostředkovatele.

3.10           Nárok na vrácení 100 % Odměny v podobě platby má Zájemce pouze:

3.10.1     u poskytnutí běžných Služeb, pokud se Zájemce řádně písemně omluví Zprostředkovateli z termínu dohodnutém ve Smlouvě, a to pouze v pracovních dnech a nejpozději do 24 (dvaceti čtyř) hodin před dohodnutým termínem,

3.10.2     u specializovaných typů poskytovaných Služeb (zejména specializovaných vyšetření u nichž je to výslovně uvedeno na webu, nebo v potvrzovacím e-mailu) pokud se řádně písemně omluví Zprostředkovateli nejpozději 14 (čtrnáct) dnů před termínem poskytnutí Služby.

3.10.3     V jiném případě, zejména v případě vinkulace pojistného plnění nemá Zájemce právo žádat po Zprostředkovateli jakoukoliv část a Zprostředkovatel nemá povinnost vrátit Zájemci Odměnu nebo jakoukoliv její část.

3.11           Dokud Zájemce neuhradí Odměnu, není povinen Zprostředkovatel Služby poskytnout. Jestliže neuhradí Zájemce Odměnu ani do 10 (deseti) dnů ode dne, kdy byla Smlouva uzavřena, nebo kdy byl Zájemce vyzván, Smlouva se ruší, ledaže již bylo započato s plněním Služeb za předchozího souhlasu Zprostředkovatele.

3.12           Platba se považuje za uhrazenou v okamžiku jejího připsání na platební účet Zprostředkovatele.

4.                  Práva a povinnosti Zájemce

4.1              Na základě Smlouvy má Zájemce právo na poskytnutí Služby v dohodnutém rozsahu.

4.2              Zájemce je v rámci Smlouvy zejména povinen:

4.2.1        uhradit Zprostředkovateli Odměnu způsobem uvedeným v čl. 3 těchto Obchodních podmínek,

4.2.2        využít Služeb za dohodnutých podmínek a v dohodnutém termínu v dostatečném předstihu, termín je dohodnut jako fixní a v případě zpoždění Zájemce negarantuje Zprostředkovatel poskytnutí Služby v dohodnutém rozsahu, ani vrácení Odměny,

4.2.3        v případě potřeby zrušit poskytnutí Služby v dohodnutém termínu nejpozději 24 (dvacet čtyři) hodin před termínem Služby a pouze v pracovní dny u běžných Služeb a v případě specializovaných Služeb u nichž bude Zájemce upozorněn na Webu nebo písemně nejpozději 14 (čtrnáct) dnů před termínem Služby a pouze v pracovní dny,

4.2.4        vždy jednat se smluvními partnery, lékaři a obchodními partnery Zprostředkovatele v rámci dobrých vztahů slušně, čestně a uvádět o své osobě pravdivé informace,

4.2.5        nekontaktovat smluvního partnera, lékaře, nebo nelékařský personál Zprostředkovatele bez předchozího písemného souhlasu Zprostředkovatele,

4.2.6        plně spolupracovat při organizaci Služeb a informovat Zprostředkovatele o průběhu a kvalitě poskytnutých Služeb, zejména o spokojenosti s průběhem poskytovaných Služeb a případně i o svém zdravotním stavu, v opačném případě Zprostředkovatel neodpovídá za splnění smluvených podmínek,

4.2.7        informovat Zprostředkovatele o každém průběhu a výsledku poskytnutých Služeb a dále o průběhu či ukončení procesu poskytnutých Služeb,

4.2.8        vždy informovat Zprostředkovatele v průběhu poskytování Služeb a trvání Smlouvy pravdivě a bez zbytečného odkladu o všech zdravotních problémech Zájemce a o poskytnuté zdravotní péči organizované jinou osobou než Zprostředkovatelem, a to za účelem řádně a kvalitně poskytnuté Služby,

4.2.9        sdělit Zprostředkovateli vše, co má význam pro poskytování Služeb a pro uzavření Smlouvy nebo Dílčí Smlouvy a neuvádět nepravdivé informace týkající se Zájemce či okolností vzniku zdravotního problému a nedopouštět se falšování či zkreslování jakýchkoli dalších údajů či plateb, při porušení této povinnosti vzniká Zprostředkovateli právo požadovat po Zájemci veškeré náhrady za poskytnuté služby a náhradu za případně způsobenou škodu.

5.                  Práva a povinnosti Zprostředkovatele

5.1              Zprostředkovatel se na základě uzavřené Smlouvy nebo dílčí Smlouvy a úhrady Odměny zavazuje poskytnout Zájemci Službu s péčí rádného hospodáře.

5.2              Zprostředkovatel zašle Zájemci písemně na jeho kontaktní údaje podrobnosti o dohodnuté Službě v podobě bližších informací o objednané Službě, včetně jména odborníka, adresy, termínu a času poskytnutí Služeb, které jsou pro Zájemce závazné.

5.3              Zprostředkovatel se zavazuje sdělit Zájemci bez zbytečného odkladu vše, co má význam pro jeho rozhodování o uzavření Smlouvy nebo Dílčí Smlouvy.

6.                  Odpovědnost zprostředkovatele

6.1              Jelikož není Zprostředkovatel poskytovatelem zdravotní péče, nenese Zprostředkovatel odpovědnost za jakékoliv rady, doporučení, postupy, vyšetření nebo metody týkající se zdravotního stavu Zájemce. Kvalifikované rady a diagnoźy ohledně zdravotního stavu nebo zdravotní péče je oprávněn poskytnout pouze lékař, případně nelékařský personál, jakožto odborníci, s nimiž se Zájemce v rámci poskytování Služeb může setkat. Zprostředkovatel nenese odpovědnost za případy, kdy v důsledku chování Zájemce nedojde ke zlepšení jeho zdravotního stavu.

6.2              Služby poskytuje Zprostředkovatel Zájemci na základě pokynu Zájemce. Zprostředkovatel nenese ani jakoukoliv odpovědnost za zdravotní stav Zájemce, který se v průběhu poskytování Služeb může změnit, ani za kvalitu, vhodnost nebo správnost poskytovaných Služeb s ohledem na zdravotní stav Zájemce.

6.3              Zprostředkovatel nenese odpovědnost za jakoukoliv škodu vzniklou řádným užíváním Webu, Zájemci či třetí straně, současně nenese žádnou odpovědnost za špatné použití či interpretaci prezentovaných informací na Webu, které mají pouze informační povahu, a v žádném případě se nejedná o profesionální lékařskou diagnózu, která by nahradila lékařskou či jinou odbornou péči.

6.4              Zprostředkovatel nenese ani jakoukoliv odpovědnost za poskytování Služeb, které poskytl Zájemci na základě nepravdivých nebo neúplných informací sdělených Zájemcem.

6.5              Údaje, jež byly Zájemcem uvedeny ve Smlouvě, jsou Zprostředkovatelem považovány za správné a Zprostředkovatel není povinen ověřovat jejich pravdivost. Zprostředkovatel neodpovídá za škodu vzniklou chybným uvedením údajů Zájemce. Zároveň je Zájemce povinen, informovat Zprostředkovatele o jakékoli případné změně jeho údajů.

6.6              Zprostředkovatel neodpovídá za výši obdrženého pojistného plnění od pojišťovny.

7.                  Práva z vadného plnění

7.1              Práva a povinnosti Zájemce plynoucí z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 Občanského zákoníku). Zprostředkovatel neposkytuje Zájemci žádnou záruku za jakost Služeb.

7.2              Zprostředkovatel v žádném případě neodpovídá za vady Služeb způsobené Zájemcem nebo třetími osobami, které se poskytování Služeb účastní.

7.3              Zprostředkovatel se zavazuje plnit Zájemci Služby bez vad a řádně dle Smlouvy a podle účelu Smlouvy.

7.4              Není-li plněno podle Smlouvy, je splněno vadně a Zájemce má práva z vadného plnění. V případě, že má Služba vadu, má Zájemce právo Službu reklamovat v souladu s těmito Obchodními podmínkami.

7.5              Pokud má Služba vadu, kterou lze odstranit, má Zájemce právo, aby byla vada bezplatně odstraněna. Je-li to z povahy poskytované Služby možné, a není-li to vzhledem k povaze Služby neúměrné, může Zájemce požadovat i dodání nového plnění v rámci Služby nebo jeho součásti. Není-li takový postup možný, může Zájemce žádat přiměřenou slevu z Odměny za Službu, případně odstoupit od Smlouvy; totéž platí, pokud jde o vadu Služby, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohla být Služba řádně užívána, nebo pokud jde o vady odstranitelné, ale Zájemce nemůže pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad Službu řádně využít. Za opakované vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li Zájemce poskytnutí nového plnění v rámci Smlouvy, má Zájemce právo na přiměřenou slevu z Odměny za Službu nebo může odstoupit od Smlouvy.

7.6              Povinnost odstranit vadu je splněna i poskytnutím řádné instrukce, jak vadu napravit, jde-li o vadu, která takto může být odstraněna.

7.7              Zájemce je povinen Službu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co se o vadě dozvěděl nebo měl dozvědět, a to prostřednictvím kontaktních údajů uvedených na Webu nebo v těchto Obchodních podmínkách. Vadu na Službách lze vytknout nejpozději do 6 (šesti) měsíců ode dne, kdy byla Služba poskytnuta dle Smlouvy.

7.8              Postup při reklamaci Služeb:

7.8.1        V oznámení vady Služby (reklamaci) je nutné uvést identifikační a kontaktní údaje Zájemce a informace o poskytované Službě, případně jakýkoli jiný údaj, podle kterého je možné Službu a Zájemce identifikovat. Zájemce je rovněž povinen uvést, jaká práva z vadného plnění uplatňuje. Bez sdělení těchto údajů není možné reklamační řízení zahájit. Oznámení vady musí být učiněno písemně (vč. e-mailu).

7.8.2        Zprostředkovatel Zájemci písemně (vč. e-mailu) potvrdí uplatnění reklamace, a v rámci tohoto uvede zejména: kdy Zájemce reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Zájemce požaduje. Zprostředkovatel dále Zájemce informuje o způsobu vyřízení reklamace a o předpokládaném datu vyřízení reklamace.

7.8.3        Po vyřízení reklamace Zprostředkovatel Zájemci vydá písemné (vč. emailového) potvrzení o způsobu vyřízení reklamace a o datu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o přijetí opatření k nápravě, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

7.8.4        Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30 (třiceti) dnů od jejího uplatnění.

7.8.5        Pokud byla reklamace Zájemce oprávněná, má Zájemce právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (např. poštovné). Tyto může písemně uplatnit u Zprostředkovatele; nutnost vynaložení nákladů posuzuje Zprostředkovatel.

8.                  Odstoupení od Smlouvy

8.1              Zájemce, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že nemá právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu do 14 (čtrnácti) dnů ode dne uzavření Smlouvy podle ustanovení § 1829 Občanského zákoníku, a to ani v případě, že Smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku nebo mimo obchodní prostory Zprostředkovatele, neboť Smlouva je uzavírána ohledně Služeb, které mají povahu služeb uvedených v ustanovení:

8.1.1        § 1837 odst. a) Občanského zákoníku, jestliže byly Služby v plném rozsahu poskytnuty;

8.1.2        § 1837 odst. j) Občanského zákoníku, a jsou poskytovány k určitému datu.

8.2              Zájemce tímto výslovně žádá Zprostředkovatele, aby bylo poskytování Služeb (jež jsou předmětem uzavřené Smlouvy) ze strany Zprostředkovatele započato již během zákonné lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle odst. 8.1 těchto Obchodních podmínek.

8.3              Případné odstoupení od Smlouvy musí být Zprostředkovateli odesláno ve lhůtě pro odstoupení od Smlouvy. K odstoupení od Smlouvy může Zájemce využít vzorový formulář, který je k dispozici rovněž na Webu. Podepsané oznámení o odstoupení od Smlouvy může Zájemce zaslat mimo jiné na adresu sídla Zprostředkovatele či jako přílohu ve formátu PDF na e-mail info@sportovniklinika.cz.

8.4              V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Odstoupí-li Zájemce platně od Smlouvy, Zprostředkovatel vrátí Zájemci přijaté peněžní prostředky do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy odstoupení Zprostředkovatel obdržel.

8.5              Další zákonné možnosti Smluvních stran ukončení Smlouvy nebo odstoupení od Smlouvy tímto nejsou dotčeny.

8.6              V případě, že Zájemce odstoupí od Smlouvy v případě běžných Služeb později než 24 (dvacet čtyři) hodin před dohodnutým termínem v pracovní dny dle Smlouvy nemá Zájemce nárok na vrácení Odměny.

8.7              V případě, že Zájemce odstoupí od Smlouvy v případě specializovaných Služeb (uvedené na Webu nebo u nichž to bude sděleno Zájemci písemně) později než 14 (čtrnáct) dnů před dohodnutým termínem dle Smlouvy nemá Zájemce nárok na vrácení Odměny.

8.8              V případě, kdy Zájemce odstoupí od uzavřené Smlouvy, ačkoli bylo na základě jeho výslovné žádosti s poskytováním Služeb ze strany Zprostředkovatele již započato, může Zprostředkovatel požadovat úhradu poměrné části Odměny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy.

9.                  Ochrana osobních údajů

9.1              Informace o zpracování osobních údajů ze strany Zprostředkovatele v souvislosti s poskytováním Služeb jsou kdykoli k nahlédnutí na Webu.

9.2              Zájemce prohlašuje, že byl před uzavřením Smlouvy seznámen se zásadami o zpracování osobních údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

10.              Kontaktní údaje Zprostředkovatele

10.1           Sportovní klinika s.r.o., IČO: 22054006, se sídlem Náhorní 272/9, Kobylisy, 182 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 409430, e-mail: info@sportovniklinika.cz, tel.: +420 774 441 314.

11.              Řešení sporů pro spotřebitele

11.1           V případě, že dojde mezi Smluvními stranami ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zájemce podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, adresa: Štěpánská 15 120 00 Praha 2, webová stránka: www.coi.cz nebo Sdružení českých spotřebitelů, z. ú., adresa: Pod altánem 99/103, Strašnice, 100 00 Praha 10, webová stránka: www.konzument.cz.

11.2           K mimosoudnímu řešení sporů lze využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktním místem dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line) je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, event. u potravin dát podnět k prošetření Státní zemědělské a potravinářské inspekci, Květná 15, 603 00 Brno, epodatelnaszpi.gov.cz , IČO: 75014149.

12.              Závěrečná ustanovení

12.1           Informace o uzavřené Smlouvě budou rovněž uloženy u Zprostředkovatele.

12.2           Uzavřením Smlouvy souhlasí Zájemce s těmito Obchodními podmínkami.

12.3           Smlouva a smluvní vztahy mezi Smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky. V případě existence mezinárodního prvku v právním vztahu strany sjednávají, že se práva a povinnosti z tohoto vztahu vyplývající řídí českým právem. K veškerým sporům takto vzniklým jsou věcně a místně příslušné soudy České republiky. Tímto nejsou dotčena práva Zájemce vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

12.4           Znění Obchodních podmínek může Zprostředkovatel v případě potřeby v přiměřeném rozsahu jednostranně doplnit či změnit, a to s účinností od data oznámení nového znění Obchodních podmínek Zájemci.

12.5           O případné změně obchodních podmínek bude Zájemce vždy vyrozuměn prostřednictvím e-mailové adresy, jenž uvedl při uzavírání Smlouvy. Služby poskytnuté před nabytím účinnosti nových Obchodních podmínek se řídí dosavadním zněním Obchodních podmínek a Zájemce má, v případě nesouhlasu s provedenou změnou Obchodních podmínek, jejž by zároveň vedla ke zhoršení jeho postavení, ve lhůtě 7 (sedm) dní od oznámení nového znění Obchodních podmínek právo uzavřenou Smlouvu písemně vypovědět. Tato výpovědní lhůta počíná běžet následujícím dnem, ode dne zaslání nového znění Obchodních podmínek na e-mailovou adresu Zájemce. V takovém případě bude k poslednímu dni následujícího měsíce poskytování Služeb, v němž byla písemná výpověď Zprostředkovateli doručena, ukončeno.

12.6           Přílohu obchodních podmínek tvoří Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

12.7            V případě, že by kterékoli ustanovení těchto obchodních podmínek bylo v budoucnu soudem nebo jiným příslušným orgánem prohlášeno za neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, jsou smluvní strany povinny nahradit takovéto ustanovení jiným smluvním ujednáním ve smyslu těchto obchodních podmínek, které bude platné, účinné a vymahatelné. Případná neplatnost, neúčinnost nebo nevymahatelnost kteréhokoli ustanovení těchto obchodních podmínek, nemá vliv na platnost, účinnost a vymahatelnost obchodních podmínek jako celku.

12.8           Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.10.2024

OCHRANA SOUKROMÍ A INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Milí klienti,

ochrana Vašeho soukromí a osobních údajů je pro nás velmi důležitá. Proto prosím věnujte pozornost tomuto dokumentu, kde najdete všechny potřebné informace ohledně Vašich osobních údajů, které naše společnost Sportovní klinika s.r.o., IČO: 22054006, se sídlem Náhorní 272/9, Kobylisy, 182 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 409430 (dále jen „Zprostředkovatel“) zpracovává jako správce osobních údajů v souvislosti s poskytováním služeb v oblasti zprostředkování a organizace služeb souvisejících se zdravotní péčí u odborníků (dále jen „Služby“) na základě smlouvy o poskytování těchto Služeb, kterou se Zprostředkovatelem uzavíráte (dále jen „Smlouva“).

Pro jakékoli otázky týkající se ochrany soukromí a uplatňování Vašich práv využijte
e-mail privacy@sportovniklinika.cz, který je uveden i na webu Zprostředkovatele

1.              Za jakým účelem zpracováváme osobní údaje?

1.1.        Uzavření a plnění Smlouvy

Služby Vám poskytujeme na základě Smlouvy. Za účelem uzavření a plnění Smlouvy pak zpracováváme tyto osobní údaje:

  • identifikační údaje klienta fyzické osoby v rozsahu: jméno, příjmení, adresa bydliště či sídla, datum narození, rodné číslo, případně IČO a DIČ;
  • kontaktní údaje v rozsahu e-mailu a telefonního čísla;
  • údaje o poskytované Službě a termínech poskytování Služby;
  • údaje o bankovním spojení klienta či jiné platební údaje;
  • údaje z komunikace s Vámi a informace o plnění Smlouvy.

Bez výše uvedených údajů nemůžeme uzavřít a řádně plnit Smlouvu.

1.2.        pro zajištění preventivního lékařství, lékařské diagnostiky nebo poskytování zdravotní péče

Pro účely poskytnutí Služby, zejména v naléhavějších případech můžeme zpracovávat i Vaše údaje o zdravotním stavu v nezbytném rozsahu, to však pouze v případě, kdy je to nezbytné pro účely zajištění organizace a zajištění preventivního lékařství, lékařské diagnostiky nebo poskytování zdravotní péče odborníkem odlišným od Zprostředkovatele:

  • obecné údaje o zdravotním stavu a konkrétní údaje o zdravotním stavu dle rozsahu požadované Služby;
  • údaje o poskytování nebo poskytnutí zdravotní péče konkrétním zdravotnickým zařízením s identifikací lékaře nebo nelékařského personálu;
  • lékařské diagnózy, prognózy, aplikované postupy, vyšetření související se zdravotním stavem;
  • informace z žádanky nebo poukazu na poskytnutí zdravotního vyšetření nebo lékařského úkonu;
  • informace ze zdravotní dokumentace.

Údaje podle tohoto odstavce zpracováváme pouze v případě, že je to nezbytné pro poskytnutí Služby a zároveň při zachování podmínek a záruk, včetně omezení zpracování osobních údajů o zdravotním stavu, a dále v případě, kdy klient neudělil souhlas s jejich zpracováním podle následujícího odstavce, a kdy osobní údaje zpracovává osoba, která je povinna zachovávat mlčenlivost.

1.3.        Souhlas se zpracováním osobních údajů o zdravotním stavu

Souhlas se zpracováním osobních údajů je k dispozici na Webu zde: . Na základě Vašeho souhlasu zpracováváme osobní údaje v rozsahu zde uvedeném. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat.

1.4.        Souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání reklamních sdělení obchodními partnery

Souhlas se zpracováním osobních údajů je k dispozici na Webu zde: . Na základě Vašeho souhlasu zpracováváme osobní údaje v rozsahu zde uvedeném. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat.

1.5.        Plnění povinností plynoucích z právních předpisů

Zprostředkovatel musí zpracovávat osobní údaje v případech, kdy mu to ukládá právní předpis. Pro tento účel Zprostředkovatel zpracovává zejména osobní údaje v rozsahu vyžadovaném příslušnými právními předpisy v souvislosti s povinností Zprostředkovatel vyřizovat reklamace, vést účetnictví a při plnění souvisejících daňových povinností, případně pak pro plnění povinností uložených zákonem o archivnictví.

1.6.        Oprávněné zájmy Zprostředkovatele

V odůvodněných případech zpracováváme osobní údaje i v případě našich oprávněných zájmů, např. za účelem ochrany našich zájmů, typicky v případě právních sporů, řízení před soudem apod. Zde musíme prokazovat, že jsme při poskytování Služeb jednali v souladu s právními předpisy.

Důkaz o souhlasu s obchodními podmínkami: V případě uzavírání Smlouvy s Vámi online (elektronickými prostředky) uchováváme data nezbytná k Vaší identifikaci coby smluvní strany Smlouvy, abychom měli pro případ pozdějších pochybností nebo sporů k dispozici časové razítko jako důkaz o uzavření Smlouvy a o souhlasu s našimi obchodními podmínkami v konkrétním znění.

Obrana a uplatňování právních nároků: Osobní údaje zpracováváme pro účely ochrany našeho oprávněného zájmu, kterým je zajištění možnosti naší obrany v rámci případných právních sporů, řízení před soudem či při kontrolách ze strany státních orgánů nebo jiných orgánů veřejné správy (typicky ČOI apod.). Údaje zpracováváme, abychom byli schopni v případě potřeby prokázat, že jsme jednali v souladu s našimi smluvními povinnostmi a právními předpisy. V této souvislosti zpracováváme typicky identifikační a kontaktní údaje klienta, případně osob jednajících s námi za klienta, údaje o uzavřených Smlouvách, jejich plnění a komunikaci s klientem, resp. osobami jednajícími za klienta.

1.7.        Zasílání obchodních sdělení

V případě klientů, se kterými jsme uzavřeli Smlouvu a v souvislosti s tím jsme získali jejich e-mail a/nebo telefonní číslo, nebo v případě jiných osob, které se aktivně a dobrovolně přihlásily k odběru našich newsletterů, zpracováváme osobní údaje těchto osob v rozsahu e-mailu a telefonního čísla za účelem zasílání informací a novinek o našich službách a produktech (obchodních sdělení).

Titulem zpracování osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení je v případě uzavření Smlouvy oprávněný zájem Zprostředkovatele na informování o nejnovějších nabídkách Zprostředkovatele.

Titulem zpracování osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení v případě osob, které se k odběru newsletteru se samy aktivně přihlásily, aniž bychom s nimi uzavřeli Smlouvu, jejich souhlas, který byl udělen právě přihlášením se k odběru obchodních sdělení prostřednictvím Webu. Podmínky souhlasu jsou k nalezení na Webu.

V případě, že od nás již nechcete tyto zprávy dostávat, máte možnost se kdykoli z jejich odběru zdarma odhlásit, a to postupem uvedeným v každém zaslaném obchodním sdělení, nebo je možno nás kdykoli kontaktovat na kontaktním e-mailu uvedeném výše v tomto dokumentu.

2.              Od koho osobní údaje dostáváme a komu je předáváme?

Osobní údaje získáváme výhradně od Vás nebo od Vašeho poskytovatele zdravotních služeb, máme-li k tomu Váš souhlas nebo je-li to nezbytné pro poskytnutí Služeb v souladu s čl. 1 těchto zásad. Jste povinni nám poskytovat pouze přesné údaje a pokud se Vaše osobní údaje změní, musíte údaje aktualizovat.

Ke zpracování osobních údajů nevyužíváme další zpracovatele. Bude-li potřeba využít dalšího zpracovatele, využije Zprostředkovatel, jakožto správce pouze ty zpracovatele, kteří poskytují dostatečné záruky zavedení vhodných technických a organizačních opatření tak, aby zpracování probíhalo splňovalo požadavky podle Nařízení (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto údajů.

Osobní údaje mohou být předány organum veřejné správy za účelem výkonu jejich zákonných oprávnění.

Osobní údaje budou předávány zdravotnickým pracovníkům, a dále jiným odborným pracovníkům při výkonu činností v přímé souvislosti s poskytováním zdravotní péče pro naše klienty, kteří vystupují vzhledem k Vašim osobním údajům coby samostatní správci osobních údajů. Osobní údaje jim budeme předávat pouze v případě zajištění poskytování Služeb.

Osobní údaje nejsou předávány mimo EU. Správce předává osobní údaje do třetích zemí pouze v případě, že zpracování osobních údajů probíhá v souladu s evropskými bezpečnostními standardy a právními předpisy. Správce na vlastní náklady a odpovědnost učiní veškeré kroky k zajištění souladu předání osobních údajů do třetí země s právními předpisy.

3.              Jak zpracováváme osobní údaje?

Vaše osobní údaje jsou zpracovávány v systémech Zprostředkovatele v elektronické podobě manuálně v souladu s příslušným účelem. Při správě Vašich dat mohou vystupovat naši zaměstnanci či jiné osoby pro nás pracující, a to mimo jiné za účelem odstraňování chyb, nepřesností apod. Tyto osoby však mohou zpracovávat osobní údaje pouze za podmínek a v rozsahu výše uvedeném a jsou vázány povinností zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení osobních údajů.

Osobní údaje zpracováváme vždy v souladu s příslušnými právními předpisy a zajišťujeme jim náležitou péči a ochranu. Staráme se, abyste nikdy neutrpěli újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a chráníme Vás i před neoprávněným zasahováním do Vašeho soukromého a osobního života.

Neprovádíme žádné profilování, ani automatizované rozhodování.

4.              Jak dlouho zpracováváme osobní údaje?

Osobní údaje zpracovávané pro účely uzavření a plnění Smlouvy zpracováváme po dobu trvání Smlouvy (tedy po dobu, po kterou Vám poskytujeme Službu). I poté si však ponecháváme údaje, které musíme zpracovávat z jiných důvodů, než je plnění Smlouvy.

Konkrétně osobní údaje uchováme po dobu běhu příslušných promlčecích lhůt za účelem vyřizování reklamací a uplatňování práv vůči nám, resp. ochrany našich práv při uplatňování práv vůči Vám – tedy pro účely ochrany našich oprávněných zájmů. V této souvislosti zpracováváme Vaše identifikační údaje (jméno a příjmení, IČO, DIČ, bydliště/sídlo) a kontaktní údaje (e-mail, telefon), případně takové identifikační a kontaktní údaje fyzických osob v angažmá, údaje o plnění Smlouvy (obsah Smlouvy, informace o jejím plnění), informace z komunikace s Vámi.

Pokud zpracováváme osobní údaje na základě souhlasu, jsou zpracovávány po dobu trvání Vašeho souhlasu, tedy než souhlas odvoláte.

Osobní údaje, jejichž zpracování vyžaduje právní předpis (typicky fakturační údaje a informace o poskytovaném plnění), musíme zpracovat pro účely účetnictví a plnění daňových povinností. Doba zpracování je 5 let od konce účetního období, v případě dokladů relevantních pro platby DPH je to 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo. Potřebné osobní údaje archivujeme v souladu s požadavky zákona o archivnictví.

Pokud není uvedeno jinak, nezpracováváme osobní údaje na základě Vašeho souhlasu, tedy není ani možné Váš souhlas se zpracováním odvolat. Vždy však na Vaši žádost posoudíme, zda je stále nezbytné Vaše osobní údaje zpracovávat.

5.              Jaká máte práva?

V prvé řadě máte právo nás požádat o přístup k Vašim osobním údajům včetně vyhotovení kopie všech Vašich osobních údajů.

Vždy Vás budeme informovat o:

  1. účelu zpracování osobních údajů,
  2. osobních údajích, případně kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně veškerých dostupných informací o jejich zdroji,
  3. povaze automatizovaného zpracování včetně profilování a informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro subjekt údajů,
  4. příjemci, případně kategoriích příjemců,
  5. plánované době, po kterou budou osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby,
  6. veškerých dostupných informací o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od Vás.

Mezi Vaše další práva patří

  1. požádat nás o vysvětlení,
  2. požadovat, abychom odstranili vzniklý stav, zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění, omezení zpracování nebo likvidaci osobních údajů (právo být zapomenut),
  3. požadovat osobní údaje, které se Vás týkají ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a předat tyto údaje jinému správci, aniž bychom tomu jakkoli bránili,
  4. podat dotaz, resp. stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů,
  5. vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se Vás týkají.

6.              Jaká Vaše osobní údaje chráníme

Vaše údaje jsou u nás v absolutním bezpečí. K tomu slouží následující prostředky zabezpečení: antivirové ochrany, firewally, šifrování a autorizační údaje, prostředky fyzické ochrany.